juliaenrenedownunder.reismee.nl

Week 2 en 3...

Nou daar zijn we dan weer: Week 2 en 3 zijn ook al voorbij gevlogen!!!

Als eerste wil ik jullie zeggen dat wij (waarschijnlijk) helemaal niet als dikke Australische Nederlanders terugkomen want we zijn hartstikke sportief bezig hier Down Under. Julia gaat iedere keer op de fiets naar het Koala ziekenhuis ongeveer 17,5 km per dag. Elk weekend is het hartstikke lekker weer (23-27 graden) dus twee weken terug zijn we een hike gaan doen van 7,5km met Gayle (ook een net afgestudeerde dierenarts en in dienst van Dr Phil) en vandaag zijn we ook een hike gaan doen van 7km in Belair National Park (jah ik weet het: René is The Fresh Prince of Bel Air :-P). En in de tussentijd gaan we ook hardlopen langs het strand. En René gaat ook af en toe alleen, want hij heeft nog steeds geen baan!!!

René is de afgelopen twee weken dagelijks bezig geweest om werk te zoeken. Tot wel 30 sollicitaties per dag via internet voor o.a. bioscoop/schoonmaker/bezorger/assistence nurse bij Rode Kruis; face-2-face CV's afgeven in cafés/restaurants; maar tot nu toe is het nog niet gelukt want het is laagseizoen en ze hebben nog niemand nodig; ws rond kerst pas. Julia's registratie en dus betaald werk, hangt alleen nog van NL af; Het Diergeneeskunderegister moet alleen nog bewijs afgeven dat ze nog nooit aageklaagd is. Het vervelende is wel dat dit tot 8 weken kan duren, we zijn nu al 3 weken onderweg en na meerdere keren hen gestalkt te hebben, kunnen ze nog steeds geen duidelijke datum geven. Gelukkig vermaakt Julia zich nog steeds prima in het Koala Hospital, laatst een beroemde patient langs zien komen, een koala die was aangereden en vast had gezeten in de bumper van de auto. Nadat we deze een oormerk hadden gegeven, zagen we op internet dat deze koala het wereldnieuws inmiddels gehaald had (http://nos.nl/artikel/2059395-koala-bear-grylls-overleeft-frontale-botsing-met-auto.html). Ook René heeft zijn eerste koala-knuffel gehad, en hij genoot er zichtbaar van (zie foto's).

Omdat we beiden nog geen betaald werk hebben, gaan we waarschijnlijk toch al eerder reizen. We zijn sinds gisteren op het huis van Dr Phil aan het oppassen; dik huis met een zwembad (zie foto's). Dus René is de komende twee weken poolboy en persoonlijke dierenverzorger van een kat en twee konijnen. Na deze twee weken gaan we ieder geval voor twee weken naar Alice Springs om daar de grote rode reus (zie Google; Ayers Rock) te zien met onze eigen auto!!! Sinds vrijdag zijn we 'onze' auto aan het testen, morgen wordt de laatste check gedaan en dan zijn wij voor eerst gezamelijk eigenaar van een auto.

Als we dan terugkomen en Julia en/of René heeft dan nog steeds geen werk dan vliegen we waarschijnlijk voor twee weken naar Perth. Als we dan terugkomen is het nov-dec en dan wordt het waarschijnlijk wel makkelijker om werk te vinden/krijgen.

Om nog even af te sluiten met een jaloerse opmerking voor jullie stakkers in NL: volgende week wordt het 33 graden!!!

Tot volgende keer,

R&J

de eerste week

Hallo allemaal!

Nu we een aantal leuke kiekjes hebben verzameld en uiteraard mooie verhalen is het weer tijd voor een verslagje voor jullie. Vergeet vooral ook niet op de fotopagina te klikken!

Ik (Julia) ben deze week begonnen met vrijwilligerswerk in het Koala hospital (op facebook te vinden:https://www.facebook.com/akawhospital?ref=ts&fref=ts). Na 29 jaar te dromen van knuffelen met koala's, is dat nu dus praktijk van alledag, heel bizar. 's Ochtends worden de hokken schoongemaakt, en zijn er 3 oudere baby's die heel graag willen knuffelen (zie foto's), met name als het koud weer is. Rond 11 uur komt er meestal een dierenarts die dan nieuw binnengebrachte dieren nakijkt en eventueel behandelingen/onderzoeken doet. Nu ik elke dag mijn gezicht laat zien en help met alles, mag ik ook al steeds meer doen, heel leuk dus.

Ondertussen is René druk op zoek naar een baan. Veel online sollicitaties de deur uit gedaan, alleen bijna opgelicht door een louche dame die wilde dat hij grote geldbedragen in envelopjes rond ging brengen (vreemd). Gelukkig realiseerden we ons op tijd dat het niet ging om normale pakketjes.

Donderdag zijn we naar de Royal Adelaide Show geweest, een gigantisch evenement dat hier de hele week is, iedereen heeft het erover. Er worden houthak kampioenschappen gehouden (indrukwekkend!), er zijn hele hallen vol schapen, alpaca's, eenden, parkieten, duiven, koeien, alle hondenrassen worden geshowed, er zijn ongeveer 3 Jaarbeurshallen gevuld met lokale producten zoals wijn, kaas, worst, olijfolie, overal eettenten, een hal vol showbags (zakjes met verschillende dingen erin, varierend van chocola tot allerlei make-up damesdingen) varkentjes die van een duikplank af springen en zwemmen (helaas hebben we die show gemist...), paardenraces, en een kermis met zoveel attracties als je in NL nog nooit verzameld hebt gezien. We waren al snel verdwaald zoals je je kunt voorstellen...

We logeren zoals eerder gezegd bij Marlene, een dame van rond de 70 die helaas MS heeft, maar heel positief en aardig is voor ons. Verder hebben we een grote Toyota jeep te leen en 2 fietsen van Dr. Phil, dus we kunnen ons perfect redden, zonder dat het ons al te veel geld kost, eigenlijk hoeven we alleen eten te kopen :-)

Dit weekend zijn we erop uit getrokken naar Port Elliot, ongeveer een uur naar het zuiden rijden. We verbleven in een hostel daar aan zee, supermooi uitzicht. Zaterdag 2 uur surfles gehad, uiteraard alle golven perfect gepakt en geen enkele nosedive gemaakt! Wel erg koud water. Zondag hebben we langs de kustlijn gewandeld en zeehonden gekeken die op jacht waren. Daarna zijn we naar Waitpinga Beach gereden, waar de echte stoere surfers zich bevonden, dus dat was voor ons helaas alleen kijken. Op de terugweg zijn we langs het Urimbira Wildlife Park gereden, alwaar je voer kon kopen om kangoeroes te voeren. Het is hier net een soort kinderboerderij waar je alles mag aaien zonder hekken etc, alleen dan zijn het geen geiten en varkens, maar koala's en kangoeroes.

Morgen gaan we weer naar het Koala Hospital, René gaat ook helpen, om alle spullen van de eerder genoemde Show op te halen, want uiteraard was het Hospital vertegenwoordigd.

Heel veel liefs en tot de volgende keer!

René en Julia

Onze 30-urige vlucht en de eerste dag DownUnder...

Daar gaan we dan!!! Om 10 uur checkten we in op Schiphol en na een emotioneel afscheid met onze twee moeders, Daniëlle en Felicia, en de maten Koen, Nikolaj, Peter en Rick begonnen we aan onze vlucht naar Hongkong.

We kwamen Nederlands tijd 1 uur 's nachts aan; maar in Hongkong was het 7 uur in de ochtend en het was al 32 graden!!! We stapten het vliegtuig uit en het was meteen zweten en plakken. Gelukkig hoefden we onze grote bagage niet op te halen! We namen de trein/bus/ferry naar HongKong Island. We zijn toen met een trammetje een hele steile berg opgegaan naar het hoogste punt van Hongkong om daar van het uitzicht te genieten van Hongkong. Bovenin hebben we nog een wandeling van 5km gemaakt. Hierna toch maar weer terug naar het vliegveld om op tijd te zijn voor onze volgende vlucht.

Eenmaal op vliegveld aangekomen, kwamen we erachter dat we al een uur vertraging hadden; dat uiteindelijk 3 uur werd ivm fuel-problems (euh dat klinkt heel gerustellend als je nog 10 uur moet vliegen!!!).

Rond 8 uur Australische tijd kwamen we aan op vliegveld Adelaide en nu waren we echt aan de andere kant vd wereld!!! Sorry boys&girls, we komen toch niet op Border Security; al moesten we wel onze hiking-schoenen laten zien; maar voor de rest geen problemen (ook niet met René zijn boevenhoofd foto in zijn paspoort).

Doctor Phil Hutt stond ons al op te wachten en gaf ons een lift naar het logeeradres. Wij hebben gewoon een eigen slaapkamer, badkamer en woonkamer; voorkant van het huis en Marlene heeft de andere kant van het huis. Het enige wat we delen zijn de keuken. We zitten op nog geen 500meter van het strand!!! YEAH!!! Alleen er zijn bijna geen waves om te surfing. De temperatuur is net als in NL rond de 18 graden; alleen hier is het winter en over 3 maanden is het hier ws 40 graden!!!

Om toch niet helemaal te vergaan zijn we stuk gaan lopen naar het plaatselijke winkelcentrum om meteen een Australische SIMkaart te kopen. Maar om 18:00 uur hielden we het echt niet meer uit en zijn we gaan tukken (tot de volgende ochtend 10 uur :-O).