juliaenrenedownunder.reismee.nl

Onze 30-urige vlucht en de eerste dag DownUnder...

Daar gaan we dan!!! Om 10 uur checkten we in op Schiphol en na een emotioneel afscheid met onze twee moeders, Daniëlle en Felicia, en de maten Koen, Nikolaj, Peter en Rick begonnen we aan onze vlucht naar Hongkong.

We kwamen Nederlands tijd 1 uur 's nachts aan; maar in Hongkong was het 7 uur in de ochtend en het was al 32 graden!!! We stapten het vliegtuig uit en het was meteen zweten en plakken. Gelukkig hoefden we onze grote bagage niet op te halen! We namen de trein/bus/ferry naar HongKong Island. We zijn toen met een trammetje een hele steile berg opgegaan naar het hoogste punt van Hongkong om daar van het uitzicht te genieten van Hongkong. Bovenin hebben we nog een wandeling van 5km gemaakt. Hierna toch maar weer terug naar het vliegveld om op tijd te zijn voor onze volgende vlucht.

Eenmaal op vliegveld aangekomen, kwamen we erachter dat we al een uur vertraging hadden; dat uiteindelijk 3 uur werd ivm fuel-problems (euh dat klinkt heel gerustellend als je nog 10 uur moet vliegen!!!).

Rond 8 uur Australische tijd kwamen we aan op vliegveld Adelaide en nu waren we echt aan de andere kant vd wereld!!! Sorry boys&girls, we komen toch niet op Border Security; al moesten we wel onze hiking-schoenen laten zien; maar voor de rest geen problemen (ook niet met René zijn boevenhoofd foto in zijn paspoort).

Doctor Phil Hutt stond ons al op te wachten en gaf ons een lift naar het logeeradres. Wij hebben gewoon een eigen slaapkamer, badkamer en woonkamer; voorkant van het huis en Marlene heeft de andere kant van het huis. Het enige wat we delen zijn de keuken. We zitten op nog geen 500meter van het strand!!! YEAH!!! Alleen er zijn bijna geen waves om te surfing. De temperatuur is net als in NL rond de 18 graden; alleen hier is het winter en over 3 maanden is het hier ws 40 graden!!!

Om toch niet helemaal te vergaan zijn we stuk gaan lopen naar het plaatselijke winkelcentrum om meteen een Australische SIMkaart te kopen. Maar om 18:00 uur hielden we het echt niet meer uit en zijn we gaan tukken (tot de volgende ochtend 10 uur :-O).

Onze telefoonnummers hier zijn:

René: 0061 4 21430841

Julia: 0061 4 22130697

Groetjes en tot snel!

Wanda

Wat cool allemaal jongens! Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en wat een heerlijk huis zo aan het strand! Australie is heerlijk, geniet ervan en ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen!!

Liefs!

Cora

Wat een mooi huis zeg. Ziet er prima uit! Ben nu al benieuwd naar de rest van jullie verhalen. xxx moeders

art en es

Wat een vlucht! Maar fijn dat jullie aangekomen zijn. 500 mtr van t strand wat lekker!! Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Ciao!

Esther van Bodegraven

Klinkt goed allemaal. Geniet er goed van en wij gaan ook eens kijken op dat hoogste punt in HongKong

Rick en Forsja

Klinkt goed allemaal! Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Laat het genieten maar beginnen!!

moeder2

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen ,en al lekker hebben geslapen.Hier alleen maar regen ,dus verheug je maar op de zomer die komen gaat. kus mama

STIP

Wat een avontuur!!!! Maak er wat van .... Veel meer heeft een mens niet nodig toch !?!

anna

reismee!!!! jaaaahooooorrr jongons toch, of toeval?;) klinkt goed hoor, en als jullie toch vergaan is doctor Phil daar weer voor een peptalk, toch? Veel plezier en succes! Met je strand...tsss...;) enjoyyyyyyy!

Ps, ben wel benieuwd hoe de verdeling moeder1/moeder2 is...:)

Coos Croese

Lieve Julia en René,
Bedankt voor de leuke mail. Je zit nu heeel ver weg. Gisteren liep ik op het centraal station in Utrecht en wie kwam ik tegen je moeder. Nelleke ging naar Jeannette en ik wachtte op Koen om samen naar Het Stedelijk museum in Amsterdam te gaan. Dan is de wereld klein
Een goede vakantie Coos

Jo

Gaat Juul ook nog een stukje schrijven? Of wordt dat lekker op jou afgeschoven Rene :) veel plezier daaro!

Femke

Leuk!