juliaenrenedownunder.reismee.nl

Familie-bezoek

Hallo vrienden en familie!

Het eerste verhaal van 2016 vanuit Down Under. Maar we beginnen toch nog met het einde van 2015. Eindelijk was het zover; Julia’s familie kwam 27 december aan rond 2130 uur op Adelaide Airport. Na een hele lange reis en helemaal gebroken, wilden ze als eerste… PIZZA eten :-P. We gingen naar de Domino’s, want die was lekker vertrouwd (aangezien die bij Daan en Janne om de hoek zit in NL… :-P) En ze smaakte toch wel hetzelfde. Na 2 biertjes gingen ze toch maar slapen om de volgende dag weer fris en fruitig met ons op stap te gaan.
Julia ging met haar moeder naar het Koala-ziekenhuis, Daan en Janne sliepen lekker uit en kregen een heerlijk ontbijtje van René. Rond 13 uur kwamen ze terug en moesten we als eerste kleding voor Daan gaan kopen; want zijn koffer was achtergebleven in Abu Dhabi. Maar na een uurtje geshopt te hebben, kregen ze meteen de leukste activiteit van hun hele vakantie: knuffelen met de koala’s bij een verzorger van het koalaziekenhuis!!! En ze hadden daar alle maten; van ongeveer 20cm groot en 3 maanden uit tot wel 8kg en twee jaar oud. Dus de hele familie op de foto met hun eigen persoonlijke koala!
René en Julia hadden voor de eerste avond een verlaat kerstdiner van 3-gangen in elkaar geknutseld met o.a. vooraf oesters en als hoofdgerecht een beenham van 6kg!
30 december hadden we een dolfijnenboot geboekt; waar we 3 uur lang op zoek naar dolfijnen gingen op een hele grote catamaran. En als ze dan gespot waren, werd er een touw uitgegooid en moest iedereen zo snel mogelijk het water in; zodat je ze met je snorkel op onder water kon zien. Hele vette ervaring om dolfijnen onder je door te zien zwemmen! De dag sloten we af met een BBQ bij Dr Phil; en dit was vooral veel eten en veel drank!
En dan de laatste dag van 2015! Normaal wordt je wakker geknald met vuurwerk, maar hier in Oz mag er alleen professioneel vuurwerk worden afgestoken ivm het hoge risico op bosbranden.
Na de laatste dagen ongezond te hebben gegeten, moesten we natuurlijk wel weer al die calorieën er af trainen; dus we begonnen de dag met een hike van 3 uur met +/- 36 graden... Maar wel 4 koala’s in het wild gezien! Na een middagdutje gingen we om 1900 lekker uit eten. Om 2130 uur vuurwerkshow op de ene pier gekeken (dit wordt expres wat eerder gedaan voor de kinderen) en ook nog een grote vuurwerkshow om 0 uur op een andere pier! En het was toen nog 30 graden; dus we zaten lekker in onze zomerkleding op het strand, met sterretjes, vuurwerk te kijken!
Julia moest nog op 1-1 haar allerlaatste dag werken in het koalaziekenhuis… Een verdrietig moment natuurlijk. Moeders en Janne mee om daar te helpen; de mannen bleven thuis om o.a. autoverzekering te checken en beetje te relaxen. Want Daan was de laatste paar dagen niet lekker en moest rustig aan doen.
En toen was het werkende normale leventje in Adelaide tot een eind gekomen en begon het nieuwe avontuur van onze tien maanden reis: REIZEN!!!
Onze eerste reis ging naar Kangaroo Island; het stormde op de weg naar Kangaroo Island en dat was dus al een voorteken van de rest van de tijd; want het was daar superkoud (denk aan 22 graden overdag; ‚s nachts rond 15 graden) en het regende. Maar daarentegen stonden we op een camping waar we elke ochtend (en soms ook ‚s nachts) wakker werden gemaakt door gebrul van koala’s; walibi’s die langs je tent huppen en allerlei vogels die losgingen. We zijn naar zeeleeuwen geweest; met een tour kwamen we tot wel 5 meter afstand van ze. En we hebben een hele dag naar het vogelbekdier gezocht (Sorry Rickert, tot nu toe nog geen succes, maar hopelijk krijg ik hem nog wel voor je op de foto!).
De 5de gingen we terug naar Maclaren Vale om een hele dag wijn te proeven; 4 wijngaarden verder met gemiddeld 6 verschillende wijntjes de neus geproefd te hebben, rolden we onder begeleiding van moeders (die zichzelf had gekroond tot ‚the Bob’!) naar huis om in een heerlijk bed te gaan slapen in een B&B.
Volgende ochtend was het niet je kater uitslapen; want we moesten bijna 6 uur rijden naar de Grampians, een nationaal park met hele mooie bergen en wandelingen. We stonden op een camping, gerund door een vent met een baard, een staartje, Jezus-sandalen; het leek er wel eentje van de Amish. Maar de camping was geweldig want de kangoeroes sprongen letterlijk door de voortuin! Na een pittige hike van 5 uur kropen we lekker onze tent weer in, om de volgende dag naar the Great Ocean Road te gaan!
We zijn gestopt bij the Twelve Apostels (en nee, het zijn er geen 12 :-S maar ze zijn zo genoemd om toeristen aan te trekken; en er waren wel honderden, vooral Chinese toeristen daar...). En toen door naar Apollo Bay om daar lekker te gaan chillen en surfen. Jammer genoeg kregen Janne, Daan en moeders nog een aanrijding met een kangoeroe, want deze sprong uit het niets de weg op; maar gelukkig alleen schade aan de auto en niets met hen. Maar de kangoeroe heeft het helaas niet gered.
Na een dagje surfen zijn we doorgereden naar Melbourne om daar nog een nachtje in een hotel te slapen; afscheid te nemen van Daan en Janne; zij gaan nog twee weken naar Cairns om te duiken en strandvakantie te houden. Wij zijn vanochtend om 6 uur vertrokken met de boot om een week op Tasmanie te vertoeven. Hierna keren we terug naar Melbourne en volgt nog een dagje Australian Open met moeders. Dan komen Daan en Janne nog terugvliegen naar Melbourne en dan gaan ze alweer teruag naar het koude NL.
En dan komen meteen Myrthe, Leonard en Chris om met ons nog een daggie Australian Open te bekijken en in twee weken van Melbourne naar Sydney te reizen!
Foto’s volgen nog want we hebben bijna nergens op de camping Wifi :-P
Tot de volgende keer!
Kus R&J

Anna

Tasmanië? Kangaroo aangereden? 5 uur wandelen? Amish? Surfen? Wat vet. Fantastisch. En wat een toffe dingen doen jullie. Extra respect voor petronella :);) genieton hè

moeders R

Leuk verhaal ! En zo te zien op de foto's heeft Nelleke het prima naar dr zin. Fijn hoor

coos croese

Bedankt voor de mail. Even een tip voor Daan en Janna eten in Cairns bij de Woolshed. Vlees met een groot glas bier.
Groeten aan jullie en aan Nelleke. Mijn zus is een echte diehard
Coos

Petra van der Velde

Leuk om te lezen! Wat een geweldige ervaring is zo'n reis! Geniet ervan

Jojo

Het gaat echt hard met de baard van Rene! Dat even terzijde. Fijn om de family weer in de buurt te hebben, zo te horen waren jullie perfecte hosts. Ben nu heel benieuwd naar het verslag van bezoek deel twee!

Coos Croese

Lieve Julia en Rene,
Julia van harte gefeliciteerd met je verjardag. Ook Rene gefeliciteerd. Wij zitten in het noorden van Colombia en net als jullie heet, heet.
Veel liefs
Coos