juliaenrenedownunder.reismee.nl

Etherdiscipline!

Hallo allemaal!

Daar zijn we weer eens even! Dit keer vanuit Sydney. Onze reis vliegt en het is lastig alles op te schrijven in de blog, maar een samenvatting moet toch wel lukken.
We pakken het verhaal weer op in Melbourne, alwaar we met moeders naar de Australian Open zijn gegaan. Je moet met de tickets daar maar net geluk hebben dat je een leuke wedstrijd te zien krijgt, en dat hadden we. In het Rod Laver stadion speelde Lleyton Hewitt (Australiër) zijn allerlaatste wedstrijd (hij verloor namelijk…), tegen David Ferrer. Mooi om mee te maken, duizenden Australiërs natuurlijk op de tribune. De dag daarna laatste dagje met de familie, lekker uit eten geweest en een vervroegde verjaardag van Julia gevierd. De volgende ochtend afscheid genomen om gelijk Myrthe en Chris alweer te verwelkomen (en 2 dagen later ook nog Myrthe’s vriend Leonard), want die kwamen nu aan om ons 2 weken te vergezellen! Met hen hebben we Melbourne nog wat verder verkend en nog een dagje Australian Open meegepakt (ditmaal zagen we wederom Ferrer spelen, nu tegen John Isner).
Na Melbourne kon het kampeeravontuur beginnen, we gingen naar Wilson’s Promontory National Park. Mooi park aan de kust, bergje opgelopen, en de ergste regenbui ooit moeten doorstaan. We zaten al overdekt, maar alsnog werd alles nat, heel de grond stroomde over. Daarom die avond maar naar het dichtstbijzijnde dorpje gereden om daar te eten. De rit terug kostte ons meerdere jaren van ons leven, gezien de hoeveelheid wombats, hertjes, possums en ander gespuis dat de weg overstak, maar Chris heeft ons en de auto allemaal heel thuis weten te brengen!
De volgende bestemming was een waanzinnig leuke Ecocabin bij Merimbula in de buurt. We wilden vooral even een droge nacht, maar besloten uiteindelijk 3 nachten te blijven. Er waren welgeteld 2 cabins bezet, er zat een golfbaantje (weliswaar erg modderig), tennisbaan en zwembad bij. Evenals heel erg veel skippies, en gratis skippy en vogelvoer. Vanuit deze idyllische plek hebben we oesters gegeten, bodyboards gekocht en gelijk benut, gewandeld natuurlijk en vooral veel spelletjes gespeeld en gechilled.
Hierna was het weer tijd voor kamperen, bij Jervis Bay, maar omdat de wegen amper zichtbaar waren door regen, besloten we toch maar 1 nachtje in een motel door te brengen in het oh zo leuke Kiama, ook weer een hele ervaring met 5 man op 1 kamer. We hebben wel weer een goed lesje darmdiscipline geleerd (voor de insiders)... En natuurlijk ook etherdiscipline, want in onze collectie waren ook walkietalkies toegevoegd, om met de auto’s onderling te kunnen communiceren. Omdat de caravanparken in Kiama afschuwelijk waren, zijn we de dag daarna weer de natuur in gevlucht, bij Jervis Bay. Daar stond een surfles met z’n allen op het programma, met de 'Wave of the day’-award voor Julia en de 'Nosedive’-award voor Leonard. Op een ander strandje kon je snorkelen, wat resulteerde in de eerste echte dierenaanval die we hebben moeten doorstaan, Julia’s arm werd gegrepen door een heuse Bluebottle kwal. Chris en Myrthe waren zo gallant om even in een flesje te plassen, dus jawel, Julia heeft urine over haar arm gegoten…
Na Jervis Bay ging de reis verder naar Sydney, waar we in een heerlijk airbnb appartement zaten. We gingen naar de Parelvissers opera in the Opera House, hebben over de Harbour Bridge gelopen, Bondi Beach gezien (helaas was het slecht weer en zagen we geen echte Baywatchers in actie) en nog in een pub rugby gekeken voordat Myrthe en Leonard na Chris ook het vliegtuig alweer in moesten…
Nu begon voor ons de grote round-trip met z’n 2en! Eerst naar de Blue Mountains, even weg uit de stad (3 dagen achter elkaar is voor ons wel weer genoeg), deze bergen overtroffen al onze verwachtingen. Waanzinnige uitzichten langs kliffen en helaas toch ook weer erg veel selfie-makende Chinezen bij een spectaculair uitzicht bij Echo Point. En hoogtepuntje was Canyoning. Abseilen, klimmen, zwemmen, springen en weer abseilen door een canyon, heel erg vet. Hoewel de klim terug omhoog de canyon uit iets is dat Julia graag snel weer vergeet…
Hierna gingen we weer terug naar Sydney, naar een hostel van de organisatie waar we mee geboekt hebben (australian backpackers) langs de Northern Beaches. Daar een lekker stranddagje gehad, en toen werd Julia 30… Op Valentijnsdag. Als verrassingsuitje gingen we vroeg op om naar het Opera House voor een rondleiding, en daarna met een watertaxi naar de volgende locatie. Daar stonden watervliegtuigjes klaar, waarmee we over Sydney en Bondi Beach gingen vliegen. Heel mooie uitzichten en heel vet om in zo’n vliegtuigje te zitten. Daarna gingen we zowaar 'shoppen’ en hebben we heel romantisch spare-ribs gegeten. Als afsluiter op een roof-top terras met uitzicht op de haven met the Opera House een cocktail gedronken.
En toen was het geld op :-P. Dus vanaf nu gaan we proberen lekker goedkoop te doen, en op naar het noorden. Het reisschema is gemaakt, echt rustig aan kunnen we niet doen, maar het hele rondje moet gaan lukken, als de auto meewerkt natuurlijk! Voor de liefhebbers, we gaan ongeveer zo rijden:
Sydney - Brisbane - Cairns - Darwin - Broome - Perth - Adelaide - Schiphol!
We spreken jullie weer ergens verderop, tot snel, veel liefs vanuit Down Under,