juliaenrenedownunder.reismee.nl

de eerste week

Hallo allemaal!

Nu we een aantal leuke kiekjes hebben verzameld en uiteraard mooie verhalen is het weer tijd voor een verslagje voor jullie. Vergeet vooral ook niet op de fotopagina te klikken!

Ik (Julia) ben deze week begonnen met vrijwilligerswerk in het Koala hospital (op facebook te vinden:https://www.facebook.com/akawhospital?ref=ts&fref=ts). Na 29 jaar te dromen van knuffelen met koala's, is dat nu dus praktijk van alledag, heel bizar. 's Ochtends worden de hokken schoongemaakt, en zijn er 3 oudere baby's die heel graag willen knuffelen (zie foto's), met name als het koud weer is. Rond 11 uur komt er meestal een dierenarts die dan nieuw binnengebrachte dieren nakijkt en eventueel behandelingen/onderzoeken doet. Nu ik elke dag mijn gezicht laat zien en help met alles, mag ik ook al steeds meer doen, heel leuk dus.

Ondertussen is René druk op zoek naar een baan. Veel online sollicitaties de deur uit gedaan, alleen bijna opgelicht door een louche dame die wilde dat hij grote geldbedragen in envelopjes rond ging brengen (vreemd). Gelukkig realiseerden we ons op tijd dat het niet ging om normale pakketjes.

Donderdag zijn we naar de Royal Adelaide Show geweest, een gigantisch evenement dat hier de hele week is, iedereen heeft het erover. Er worden houthak kampioenschappen gehouden (indrukwekkend!), er zijn hele hallen vol schapen, alpaca's, eenden, parkieten, duiven, koeien, alle hondenrassen worden geshowed, er zijn ongeveer 3 Jaarbeurshallen gevuld met lokale producten zoals wijn, kaas, worst, olijfolie, overal eettenten, een hal vol showbags (zakjes met verschillende dingen erin, varierend van chocola tot allerlei make-up damesdingen) varkentjes die van een duikplank af springen en zwemmen (helaas hebben we die show gemist...), paardenraces, en een kermis met zoveel attracties als je in NL nog nooit verzameld hebt gezien. We waren al snel verdwaald zoals je je kunt voorstellen...

We logeren zoals eerder gezegd bij Marlene, een dame van rond de 70 die helaas MS heeft, maar heel positief en aardig is voor ons. Verder hebben we een grote Toyota jeep te leen en 2 fietsen van Dr. Phil, dus we kunnen ons perfect redden, zonder dat het ons al te veel geld kost, eigenlijk hoeven we alleen eten te kopen :-)

Dit weekend zijn we erop uit getrokken naar Port Elliot, ongeveer een uur naar het zuiden rijden. We verbleven in een hostel daar aan zee, supermooi uitzicht. Zaterdag 2 uur surfles gehad, uiteraard alle golven perfect gepakt en geen enkele nosedive gemaakt! Wel erg koud water. Zondag hebben we langs de kustlijn gewandeld en zeehonden gekeken die op jacht waren. Daarna zijn we naar Waitpinga Beach gereden, waar de echte stoere surfers zich bevonden, dus dat was voor ons helaas alleen kijken. Op de terugweg zijn we langs het Urimbira Wildlife Park gereden, alwaar je voer kon kopen om kangoeroes te voeren. Het is hier net een soort kinderboerderij waar je alles mag aaien zonder hekken etc, alleen dan zijn het geen geiten en varkens, maar koala's en kangoeroes.

Morgen gaan we weer naar het Koala Hospital, René gaat ook helpen, om alle spullen van de eerder genoemde Show op te halen, want uiteraard was het Hospital vertegenwoordigd.

Heel veel liefs en tot de volgende keer!

René en Julia

moeders (van Rene)

Wat een belevenissen zeg deze week. Juul helemaal happy met de beestenboel. En Rene ondanks z'n afschrikwekkende zonnebril ook al nieuwe vrienden gemaakt. Fijn hoor kinders dat het allemaal zo leuk is.

Esther van Bodegraven

Zo leuk om te lezen wat jullie allemaal al beleeft hebben. Foto's zijn ook geweldig. Ik blijf jullie volgen en wat een vrienden hebben jullie al gemaakt.

Esther

Wow super jongens al veel gezien en meegemaakt. Fijn dat jullie vervoer zo goed geregeld is ook! Hoe is de stad verder? Nog wel een paar maanden uit te houden daar? Have fun guys! Kus Art, Es en Lady

Petronella

Nou echt top allemaal , René de kangoeroe en Juul haar Koala's , ik weet niet wat ik zie.

Ed

Het is een prachtig verhaal. Jullie beleven echt een geweldige tijd. Hopelijk ook gauw een baan voor rene. Nou succes verder en geniet van dit avontuur. Groeten ed en Jolanda marvin en Deva

Penny

Gaaf jongens!

Coos Croese

Ik geniet van jullie reisverhalen. Jullie genieten er van en ik dus ook.
Veel liefs
Coos

Willem

Jongens, wat een enig verhaal!!! En dit is nog maar het begin :). Klinkt helemaal top, al lees ik direct wel een tikfout..bizar? Je bedoelt Pazar neem ik aan ;)? Nog geen (human) centipedes gezien? En lekker dichtbij zee en op zijn tijd een (poging tot) surfje, kan niet op :).
Geniet (en knuffel de Koala) ze!

Sylvia

Eindelijk even de tijd genomen om jullie blog door te lezen en de foto's te bekijken. Niet te geloven dat jullie er alweer een kleine maand zitten! En fijn om te lezen dat jullie zoveel ondernemen en beleven en dat jullie start zo goed is geweest. Fijne mensen, huisgenoten en collega's om je heen is zo belangrijk! Ik hoop net als iedereen dat René snel een baan vindt waar hij z'n ei in kwijt kan, en ik weet zeker dat Julia haar tijd wel vult met koala's knuffelen :-) Veel plezier met het mooie avontuur!