juliaenrenedownunder.reismee.nl

Week 2 en 3...

Nou daar zijn we dan weer: Week 2 en 3 zijn ook al voorbij gevlogen!!!

Als eerste wil ik jullie zeggen dat wij (waarschijnlijk) helemaal niet als dikke Australische Nederlanders terugkomen want we zijn hartstikke sportief bezig hier Down Under. Julia gaat iedere keer op de fiets naar het Koala ziekenhuis ongeveer 17,5 km per dag. Elk weekend is het hartstikke lekker weer (23-27 graden) dus twee weken terug zijn we een hike gaan doen van 7,5km met Gayle (ook een net afgestudeerde dierenarts en in dienst van Dr Phil) en vandaag zijn we ook een hike gaan doen van 7km in Belair National Park (jah ik weet het: René is The Fresh Prince of Bel Air :-P). En in de tussentijd gaan we ook hardlopen langs het strand. En René gaat ook af en toe alleen, want hij heeft nog steeds geen baan!!!

René is de afgelopen twee weken dagelijks bezig geweest om werk te zoeken. Tot wel 30 sollicitaties per dag via internet voor o.a. bioscoop/schoonmaker/bezorger/assistence nurse bij Rode Kruis; face-2-face CV's afgeven in cafés/restaurants; maar tot nu toe is het nog niet gelukt want het is laagseizoen en ze hebben nog niemand nodig; ws rond kerst pas. Julia's registratie en dus betaald werk, hangt alleen nog van NL af; Het Diergeneeskunderegister moet alleen nog bewijs afgeven dat ze nog nooit aageklaagd is. Het vervelende is wel dat dit tot 8 weken kan duren, we zijn nu al 3 weken onderweg en na meerdere keren hen gestalkt te hebben, kunnen ze nog steeds geen duidelijke datum geven. Gelukkig vermaakt Julia zich nog steeds prima in het Koala Hospital, laatst een beroemde patient langs zien komen, een koala die was aangereden en vast had gezeten in de bumper van de auto. Nadat we deze een oormerk hadden gegeven, zagen we op internet dat deze koala het wereldnieuws inmiddels gehaald had (http://nos.nl/artikel/2059395-koala-bear-grylls-overleeft-frontale-botsing-met-auto.html). Ook René heeft zijn eerste koala-knuffel gehad, en hij genoot er zichtbaar van (zie foto's).

Omdat we beiden nog geen betaald werk hebben, gaan we waarschijnlijk toch al eerder reizen. We zijn sinds gisteren op het huis van Dr Phil aan het oppassen; dik huis met een zwembad (zie foto's). Dus René is de komende twee weken poolboy en persoonlijke dierenverzorger van een kat en twee konijnen. Na deze twee weken gaan we ieder geval voor twee weken naar Alice Springs om daar de grote rode reus (zie Google; Ayers Rock) te zien met onze eigen auto!!! Sinds vrijdag zijn we 'onze' auto aan het testen, morgen wordt de laatste check gedaan en dan zijn wij voor eerst gezamelijk eigenaar van een auto.

Als we dan terugkomen en Julia en/of René heeft dan nog steeds geen werk dan vliegen we waarschijnlijk voor twee weken naar Perth. Als we dan terugkomen is het nov-dec en dan wordt het waarschijnlijk wel makkelijker om werk te vinden/krijgen.

Om nog even af te sluiten met een jaloerse opmerking voor jullie stakkers in NL: volgende week wordt het 33 graden!!!

Tot volgende keer,

R&J

Janny en Henk

Ziet er fantastisch uit, we zijn "echt niet" jaloers.....
Heel veel plezier en blijven genieten.

Jo

Leuke update weer! Kan Rene niet een carrière als poolboy najagen? Het ziet er heel natuurlijk uit op de foto :)

Alex

Hee Juul en René!

Klinkt echt heel gaaf allemaal!!! Super mooie foto's en wat een appartement joh! Geniet er lekker van!!!! Xxx Alex

Coos Croese

Bedankt voor de leuke mail. Als jullie naar Ayers Rock gaan neem dan veel!!!! water mee. Ik heb daar rondom een wandeling gemaakt.
Groetjes Coos

John van Bodegraven

Hier in Kaohsiung / Taiwan is het ook 30+ en een beetje wind van een typhoon...