juliaenrenedownunder.reismee.nl

De laatste weken in Adelaide…

Hallo allemaal,
Hier nog een blog om dit jaar en onze 'werk-periode’ af te sluiten. Nou en wat een werkperiode is dit geweest. Julia is de afgelopen drie weken 7 dagen per week aan het werk, op haar werk in Woodville en in het koala-ziekenhuis. Want Dr Phil heeft haar gevraagd om van 9-17 uur daar te werken en ook nog betaald!!! Dus die is haar jeugddroom optimaal aan het beleven maar kan ook wel een stranddagje gebruiken inmiddels :-P. Op de Facebook pagina van het koalaziekenhuis staan wat verhalen van de afgelopen weken, dan kunnen jullie zien wat ze zoal doet in dat ziekenhuis. Helaas komen er vooral heel veel erg zieke dieren binnen, koala’s met nierfalen of ernstige uitdroging door het hete weer, koalas die door honden zijn aangevallen (bijna altijd met door ons bespoedigde dodelijke afloop…). Maar er zijn ook leuke verhalen: We hadden een possum die dacht dat hij zwarte piet was (of hier Santa!) en in de schoorsteen was gekropen en onder het roet zat. gelukkig doet die het na een lekkere wasbeurt (onder narcose, want ze zijn agressief!!) erg goed.
En René heeft ook de afgelopen 4 weken ongeveer 4 dagen p. week gewerkt. Hij was ook erg blij dat hij vorige week paar keer om 5.45 uur moest opstaan, omdat hij om 7 uur al dozen moest gaan sjouwen! In je vakantie nog eerder opstaan om te gaan werken dan in het normale Nederlandse leventje, gekkigheid!
Maar ja hij moest vorige week ook wel zo vroeg beginnen; want we waren vorige week donderdag DE HEETSTE STAD IN DE WERELD!!! In Adelaide was het officieel gemiddeld 42,9 graden! Maar er waren op plekken wel 45 graden gemeten! En René werkt zonder airco of ventilatoren en dan natuurlijk wel met een metaal dak: waardoor het zeker 5-7 graden er nog boven op komt op de temperatuur buiten!!! Maar hij heeft het overleefd hoor; ongeveer 8 liter water verder en maar één keer naar wc geweest; ach een hypovolemische shock en ATN wordt zo overdreven (deze is voor insiders)!!! O nee toch niet; want er was een man die in de bouw werkt hier in Adelaide en die is op IC opgenomen met zo’n ernstige dehydratie dat ie multi organ failure heeft.
Maar jullie in het warme NL hadden ook een warmte recordje!!! Dus jullie ook gefeliciteerd :-P
Maar weten jullie dat begin deze maand ook hier de boot van Sinterklaas bij Julia en René geweest is, toen we in de vouwwagen aan het strand zaten :-P En ja, we hebben samen Sinterklaasliedjes gezongen op 5 december voor dat we de pakjes mochten uitpakken die in de schoenen zaten. En Sinterklaas had zelfs een pakketje vanuit NL gestuurd met o.a. chocoladepepernoten, snoepgoed, shampoo enz. Maar de douane heeft het pakje toch voor zekerheid opengesneden, want iedereen kan wel zeggen dat ie Sinterklaas is, gelukkig hadden ze de rookworst over het hoofd gezien :-)
Nog 3 dagen tot kerst; Dit is voor René de eerste echte hete kerst; en natuurlijk wordt het 39 graden!!! Maar hij heeft vandaag zijn laatste dag al gewerkt; dus kan hij zich lekker rustig voorbereiden want we gaan bij Dr Phil hele dag eten, chillen, spelletjes doen en zuipuh! Dus dat wordt vast gezellig!
Ze hebben hier geen tweede kerstdag maar boxing day; want vooral cricket kijken is. Wij zijn sinds kort ook fan en we begrijpen bijna alle regels.
En dan is het al 27ste en dan komen Julia’s moeder/broer en zijn vriendin.
Vanaf 2/1 verlaten we dan echt Adelaide en dan begint het echte reizen!!!
Maar dat komt de volgende blog wel weer…
Tot ziens/horens en we faxen!!!
Groetjes R&J

nelleke

spannend ,we komen er aan.
Ik verheug me op koala s vasthouden.
Eigenlijk vind ik dat eng ,maar juul zal me wel begeleiden ,en anders onder narcose brengen.
tot zondag xxx mama

Esther van Bodegraven

Klinkt geweldig. Hele fijne kerstdag en een gelukkig, reizrnd en gezond 2016. Ben erg benieuwd wat jullie het volgend jaar gaan zien en beleven. Geniet ervan

Joke martens

Hallo beiden,

Geniet van een warme kerst en van elkaar!

Sylvia

Hele fijne feestdagen, geniet van de familie en van het reizen!

Arthur

Leuk te lezen! Geniet van de kerst en daarna lekker opreis.
Veel plezier - Arthur

moeders

Veel plezier de komende tijd met de familie en hele gezellige feestdagen. En geniet van jullie aankomende vakantie xxx

Janny & Henk

Klinkt allemaal weer fantastich, wij vieren Kerstmis met een lentegevoel, de narcissen staan hier in Ridderkerk in bloei...heel vreemd allemaal.
En na alle feestelijkheden gaan we pakken en komen we ook die kant uit....laat die zon maar schijnen.
Fijne Kerst en alvast al het goede voor het nieuwe jaar.

René en Julia

Uiteraard vanuit Australie ook een hele fijne kerst en alvast gelukkig nieuwjaar gewenst!!!

Anika

Erg leuk jullie zo te volgen. Jaloersmakend hoor al die verhalen. Krijg ik ook meteen weer de reiskriebels. Heel veel plezier samen!

miroslav

Oh kinderen, niet omvallen van de hitte, he! Heel veel plezier met de vakantie! Leuk dat Nelleke alvast een koala heeft vastgehouden. Was narcose nog nodig? ;-) Tot over een kleine maand!XXXX

coos croese

Lieve Australiers,
Bedanktvoor de leuke mail.
Vanuit Costa Rica wens ik jullie een fijne vakantie met de familie. Hier is het ook warm, maar vooral die vochtigheid is niet altijd prettig.
Vele groeten uit Costa Rica.
Coos

Anna

Heb je m'n fax ontvangen???

Leuke verhalen, kinders, veel plezier met de familie!:)

gonneke

hartstikke leuk om te lezen. Zo krijg ik een goede indruk van jullie leven daar. Ik kan nog niet reageren vanuit een land, zoals Coos doet, maar straks misschien vanuit Cuba.

gonneke

Hoi J en R,
Ik heb alle verhalen nu gelezen en ben gewoon jaloers geworden, vooral op de wandelingen of hikes. Voor de grote rondreis wens ik jullie geschikt weer en vooral veel avonturen die toch altijd goed aflopen. De foto's zie ik graag in Nederland weer.