juliaenrenedownunder.reismee.nl

Wonen en werken in Adelaide

Hallo allemaal,

Na meer dan een maand radiostilte zijn we nu eindelijk weer eens bereid om voor jullie een update te schrijven, op veler verzoek.

Na onze vakantie konden we gelijk een leegstaand huisje betrekken. De vader van onze beschermengel Dr. Phil had het huis naast dat van Marlene (waar we eerst logeerden) gekocht, en de huurders kwamen er pas eind november in. Dus tot die tijd mochten wij daar wonen, bubbelbad inclusief! En net als eerder ook hier weer op slechts 100 m lopen van het strand.

Julia's registratie als dierenarts heeft 8 weken geduurd, maar begin november was het dan zover. En ook hier kwam Dr. Phil weer om de hoek, hij had wat praktijken benaderd en nog geen dag later een baan geregeld. Bij Woodville Pet Doctor in North Adelaide, elke week een ander rooster, maar gemiddeld zo'n 3 a 4 dagen werk. Daarnaast draaien we elke zondag nu betaald samen de 'dierenarts' dienst in het Koalaziekenhuis. We geven daar medicatie en checken alle beesten.

Maar wellicht het grootste nieuws op banengebied is vers van de pers, want jawel, het is gelukt, ook René heeft een baan!! Sinds vanmiddag is hij lekker dozen wijn aan het opstapelen bij Patritti Winery.

Naast werken zijn we natuurlijk ook aan het genieten, vooral van het mooie weer, zo nu en dan een dagje harde wind en iets 'koudere temperaturen' van rond de 20 graden, maar meestal toch wel richting de 30. We spelen veel Kubb op het strand (Takkewijven ik ben goed in training voor de juiste werptechnieken). We zijn nog een keer gaan surfen in Middleton. Hiken rondom Adelaide tussen de emu's en kangoeroes. We hebben Mt. Lofty beklommen, iets waar Julia het liever niet meer over wil hebben, steil! We zijn naar de Central Market in Adelaide centrum geweest om kangoeroe biefstuk te kopen. We hebben gekayakked in Port Adelaide, het Dolphin Sanctuary. Ja Cora, hij kon het echt :-), niet omgeslagen, ondanks mangroven, dolfijnen en scheepswrakken die in de weg lagen.

Gisteren zijn we naar Hahndorf gegaan, iets dat we lang hadden uitgesteld. Het is een Duits dorpje hier in de buurt... Iedereen noemde het een reuzeleuke dagtrip, maar ja, het blijft Duits hè... Toch maar gegaan, en wat bleek: het was toch leuk, en ze hadden er rookworst (voor bij onze boerenkool :-P volgens onze biologische klok is het toch winter).

Wat heeft de toekomst ons te bieden? Sinds vandaag hebben we ons eerste betaalde verblijf betrokken, via Airbnb hebben we in de wijk waar we al woonden aan het strand een studio gehuurd. Over 1 week kunnen we dan of in de vouwwagen van Dr. Phil op het caravanpark gaan wonen, of weer even bij hem thuis logeren. En van 8 tot 18 december gaan we housesitten in het huis van een van de vrijwilligers in het koalaziekenhuis. Ons laatste weekje 'alleen' gaan we dan weer in dezelfde studio wonen die we nu ook huren via Airbnb.

En daarna is het alweer bijna klaar met Adelaide! Op 27 december komen de moeder van Julia, haar broer Daan en zijn vriendin Janne aan en gaan we met hen een paar weken vakantie vieren. Tegen die tijd zullen we weer een nieuwe update gaan geven, over tranentrekkend afscheid van de koala's en al onze vrinden in Adelaide...

Dag lieve kijkbuiskinderen, tot de volgende villa!

ps: Morgen volgen de foto's

Esther van Bodegraven

Wat geweldig om het allemaal te lezen. Jullie genieten volop en nlijf dat doen. Heerlijk om jullie belevenissen te lezen enk dat ik ook eens die kant op moet.

Janny Roelofs-Bloemendal

Het klinkt allemaal weer heerlijk, zeker nu het hier in Nederland toch wel echt winter aan het worden is. Wij zijn aan het aftellen nog 6 weken dan mogen ook wij naar die warme zon van jullie toe...en wie weet misschien zien we elkaar nog. Heel veel plezier verder en blijf vooral genieten van al het mooie.

paul

Leuk juul!! En renée!! Hoe smaakte de kangoeroe biefstuk?

moeders R

Fijn dat Rene ongeschonden de Kayak trip heeft kunnen maken haha.
En eindelijk een baantje. Eventjes nog doorbikkelen tot aan de feestdagen en dan lekker weer op reis. Weer iets om naar uit te kijken.

Joke van den Houwen

Wat hebben jullie het heerlijk zeg! René, niet stiekem de wijn opdrinken he! Veel plezier en straks lekker vakantie vieren! XX

Esther, Arthur en Lady

Wow dat klinkt als een mega tof avontuur! Lekker genieten daar en wat fijn dat jullie het zo kunnen regelen allemaal! Benieuwd naar de foto's. Liefs!

Dorien

Leuk om te lezen julia! Klinkt als een droom :) Veel plezier daar

coos croese

Wat ee leuk verslag. Wij zitten nu in Panama. 6 december reizen we weer met lokaal vervoer naar Costa Rica. Een top wat we gezien hebben was een luiaard, gezeten langs de kant van de wop een fiets.
Geniet maar veel. Veel liefs vanuit panama.
Coos croese

petronella

Ik hoor al al de verhalen ,we bellen af en toe ,maar
met wat fotoos ziet het r allemaal wel heel leuk uit.
Ik verheug me op 27 december als we naar Adelaide toegaan

schoonzus J.

nou, klinkt als een zwaar leven daar. Vooral die foto's. Zie er dan ook dramatisch tegen op om zometeen die reis te gaan maken :)